تعمیرات پکیج فروشگاه دما صنعت

از قدیم‌الایام سیستم تاسیسات به قلب ساختمان معروف بوده! و در حال حاضرهم به دلیل اینکه اکثر واحدهای مسکونی، اداری و تجاری جهت تامین گرمایش و آب گرم مصرفی از پکیج‌شوفاژدیواری استفاده می‌کنند. در واقع پکیج‌شوفاژدیواری و رادیاتورها، قلب ساختمان محسوب می‌شوند. اهمیت نگهداری وسلامت کارکرد پکیج‌شوفاژدیواری برای خانواده‌ها و مصرف کننده‌ها بسیار مهم است. از این رو با توجه به گذشت زمان زیادی، بالغ بر 20 سال از نصب پکیج‌شوفاژدیواری در منزل مشتریان، بازار کار این وسیله و لوازم خانگی اهمیت خیلی بالایی پیدا کرده و در واقع بازارکار پر رونقی هم ایجاد کرده است. باتوجه به گذشت چندین سال از نصب شوفاژدیواری به عنوان مناسب‌ترین و ایمن‌ترین وسیله گرمایش، این نوع سیستم به دلایل ارتباط با گاز و آب و تولید مونوکسید کربن نیاز به سرویس‌های دوره‌ای دارند؛ از جمله سرویس‌های کامل چند ساله، یعنی بعد از گذشت حداقل 5 تا 10 سال پکیج‌های‌شوفاژدیواری نیاز به جنرال سرویس (سرویس کامل) دارند؛ که پس از مراجعه و کارشناسی توسط تکنیسین در صورت موافقت مشتری، سرویس کامل صورت می‌پذیرد.
در صورت رضایت مشتری، پکیج‌شوفاژدیواری از منزل مشتری باز می‌شود وجهت سرویس به کارگاه دما صنعت منتقل می‌گردد. درکارگاه پس از بررسی مواد اولیه و ثبت مشخصات مشتری، عمل سرویس پکیج‌شوفاژدیواری شروع می‌شود. درمراحل سرویس، کلیه قطعات پکیج‌شوفاژدیواری از جمله؛ قاب‌ها، سیم‌کشی‌ها، برد کنترل، فن، پمپ، فلوسوییچ، واترپرشرسوییچ، منبع‌انبساط، مشعل و… تمام قطعات پکیج‌شوفاژدیواری از روی شاسی جدا می‌شود. اگر نیاز به رنگ کاری یا تعویض سینی‌ کف پکیج‌شوفاژدیواری باشد تعویض خواهد شد، اگر قطعات نیاز به اسید شویی داشته‌باشد یکی‌یکی اسید شویی می‌شوند و اگر نیاز به تمیزکاری و یا سرویس دیگری باشد انجام می‌گیرد، تعویض تمامی واشرها واورینگ‌ها که مسلماً بعد از گذشت چندین سال مستهلک شده‌اند از دیگر اقدامات زمان سرویس کامل می‌باشد. و پس از طی کردن مسیر و مراحل و مونتاژ نوبت به مونتاژ دستگاه خواهد رسید و نیاز به تعویض دارند. این دستگاه مجدد مونتاژ خواهد شد.

پس از مونتاژ، تست آب‌بندی‌ پکیج‌شوفاژدیواری در کارگاه آموزشگاه دما صنعت گرفته می‌شود، بعداز اینکه تست آب بندی انجام گرفت، دستگاه برای تست عملکرد، برروی استند قرار می‌گیرد. تست عملکرد شامل تمامی مراحل کاری دستگاه از جمله، کارکرد مانومتر، عملکرد صحیح‌ شیر اطمینان، عملکرد صحیح‌ پمپ، عملکرد صحیح‌ کیت‌ سرویس، عملکرد صحیح‌ فلوسوییچ، عملکرد صحیح‌شیربرقی، شیر کنترل گاز، فن، ایرپرشرو تمام قطعات می‌شود. تست روی حالت آب گرم مصرفی و تست روی وضعیت گرمایشی کامل انجام خواهدشد، پس از حدود 1 تا 2 ساعت کارکرد پکیج‌شوفاژدیواری، چنانچه این دستگاه، تمامی این تست‌ها و پارامترها را پاس کرد، بار دستگاه تخلیه می‌شود و پس از شستشوی قاب دستگاه، پکیج‌شوفاژدیواری خواهد شد و توسط تکنسین‌ها جهت نصب مجدد در منزل مشتری، ارسال خواهد شد.

 


در واقع خاصیت و اهمیت این نوع از سرویس‌ها که در کارگاه، آموزشگاه دما صنعت صورت می‌گیرد، این است که؛ احتمال اینکه تکنسین در منزل مشتری جهت تامین قطعه با مشکل مواجه شود، یا جهت سرویس تکنسین باید چند ساعتی در منزل مشتری بماند و با توجه شرایط حال حاضر (کرونایی) و مزاحمت‌هایی که این وسط بوجود می‌آید و مشکلاتی از این باب هستند که برای مشتری و تکنسین ایجاد خواهد شد. در واقع دو سالی هست که، کارگاه آموزشگاه دما صنعت این سیستم رو پیاده سازی کرده است و با انتقال پکیج‌شوفاژدیواری مشتری به کارگاه، آموزشگاه دما صنعت، سرویس جنرال را روی دستگاه مشتری انجام می‌دهند. از دیگر فواید تست و سرویس کامل دستگاه در کارگاه، آموزشگاه دما صنعت این هست که بصورت کامل و حرفه‌ای پکیج‌شوفاژدیوری سرویس می‌شود؛ مثلا: مبدل‌ها با پمپ مخصوص، اسیدشویی می‌شوند، تمامی لوله‌ها سرویس‌ می‌شوند، بلوک‌ها تماما رسوب‌زدایی و تمیز می‌شوند، حتی در مواقعه‌ای سیم‌کشی‌ها هم شسته می‌شوند، باد منبع انبساط چک می‌شود. دقیقا مانند روز اول که قرار است دستگاه از کارخانه خارج شود تمامی تست‌های زمان تولید را همکاران کارگاه مجددا برروی پکیج‌شوفاژدیواری انجام می‌دهند.
در واقع با این کار مشتری می‌تواند از پکیج‌شوفاژدیواری خود مدت طولانی بدون اشکال و ایراد استفاده کند و از پرداخت هزینه چند میلیونی جهت خرید دستگاه معاف شود. وجود این کارگاه و شرایط موجود باعث شده، کارآموزانی که درکلاس‌های آموزشی، آموزشگاه دما صنعت شرکت می‌کنند، بتوانند بصورت رایگان با ثبت‌نام و عمل نوبت‌دهی که سرپرست کارگاه به آنها می‌دهد، از خدمات رایگان دو هفته‌ای حضور در کارگاه استفاده کنند.
این بدین معنی هست که تمامی کارآموزان وقتی در کارگاه ثبت‌نام کردند با توجه به زمان‌بندی که به آنها اعلام خواهیم کرد، دو هفته درکارگاه، آموزشگاه دما صنعت، که در فصل زمستان، روزانه ده نوع پکیج‌شوفاژدیواری سرویس کامل می‌شوند حضور داشته باشند و کار را بصورت عملی لمس کنند و باتمام شرایط کاری و سرویس آشنا شو‌ند. حضور دانشجویان در کارگاه‌های آموزشگاه‌های دما صنعت باعث شده ارتباط بین کارآموزان و کارگاه و مربیان آموزشگاه دما صنعت بیش از حد شود بطوری که کارآموزان بعد از پایان دوره‌ همچنان در مدت‌های طولانی با دوستان ومدیران کارگاه ارتباط صمیمانه‌ای دارند. علاوه بر کارگاه، آموزشگاه دما صنعت، فروشگاهی جهت تامین قطعات مورد نیاز و حتی راهنمای کامل بیشتر، تکنسین‌ها دراختیار کارآموزان قرارداده است، تا کارآموز بتواند ارزانترین و با کیفیت‌ترین، قطعه را برای مشتری خود به همراه داشته باشد، که این عمل و این اقدام بهترین نوع آموزش است. در واقع آکادمی که کارتئوری وعملی را تا این حد در اختیارکارآموز قرار می‌دهد، تمام شرایط را برای اینکه شخصی بعنوان تکنسین حرفه‌ای وارد بازار کار شود و دیدگاهش ازکار تاسیسات متفاوت‌تر از بقیه باشد را فراهم کرد است.